perjantai 13. helmikuuta 2015

Rehellinen raikulipoika ilman tarinoita

Jokaisella meillä on yksi tai kaksi sellaista ystävää, joilla on usein menossa maanantai. Tiedäthän: ruoka maistuu astetta pahemmalta, joka paikassa viluttaa, viikonloppukin väsyttää vielä ja töihin joutuminen ottaa aivoon. Maanantai tulee väkisin esiin, vaikka kalenterissa lukee tiistai. Keskiviikkonakin löytyy asioita, joita kuvaillaan adjektiiveilla tylsä, paska,.. Torstaina voisi muuten odotella viikonloppua, mutta kun kotona on niin kamalaa, vaimokin töissä ja jalat ristissä ja urheilumotivaatiokin on kateissa.

Harvemmin avaudun täällä blogissa, mutta nyt lienee munkin mitta tullut täyteen. Niinpä sinä, joka purat omaa pahaa oloasi mulle, muista että aion tukea sinua aina. Kerro pois pahasta olosta, kun se iskee. Herää silti tähän peliin. Miksi kaikki asiat painaa? Voitko itse tehdä niille jotain? Monesti se negatiivisuus on vain tapa. Uskon, että voit yleensä päättä itse omat fiiliksen, Oletko :) vai :(. Internetsissä pyörii kuva: Choose your mood :):Kun olet päättänyt, että negailu saa riittää, niin on kaikki helpompaa.
 

Lähetin sulle kuvat mun ensimmäisistä dumplineista, joita Kiinanmatka innosti mua askartelemaan. Joo, näkeehän sen kaikki, että lopputulos ei ollut täydellinen. Tein virheitä mm siinä, että en antanut taikinan levätä tarpeeksi kylmässä ja mun ympyrämuottikin oli aavistuksen liian pieni. Opin paljon niitä tehdessä, mutta silti onnistuin niin hyvin, että jäi halu tehdä uusiksi. Paremmin tietenkin. Miksi sun piti ensimmäisenä tyrmätä nämä? Maistamatta paskaa, kuulemma. Kuittailla todellakin pitää, kun nuo näyttävät niin epämääräisiltä. Mutta ei tosissaan, vaan kannustaen.

Mun elämään on tullut iso määrä uusia ystäviä mun harrastuksen kautta. Olen paljon tekemisissä seuran kehitysvammaisten joukkueen kanssa. Olen, koska pidän joukkueen ihmisistä. En ole ennen tavannut näin rehellisiä ja iloisia ihmisiä. Jos joku vituttaa, se sanotaan. Asia hoidetaan ja sen jälkeen se on siinä. Sitten taas ollaan iloisia ja nautitaan kaikesta mitä tehdään. Ollaan :), koska päätetään olla. Ja mun on hyvä olla täällä. koska positiivisuus tarttuu. Tänään menen kyläilemään toisen hyvän ystävän luokse, joka saa mun olon positiiviseksi. Ilmassa on hyväntahtoista kettuilua. Alla kuva, jonka hän lähetti mulle kesken pahimman työstressin. Oikealla Siika 6 v, vasemmalla kuulemma mun isukki "Jethro". Siihen aikaan parhaimpia huumorinkukkia! Kannustavaa vittuilua hei, muistathan sen.

Kaikesta huolimatta en aio jättää sinua. Ystävyys on myös sitä, että tuetaan huonoina hetkinä. Muista, että ei elämä aina ole paskaa. Kokeile edes olla hetken :) ja jos ei toimi, niin keksitään jotain muuta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti