tiistai 2. syyskuuta 2014

Hiivatin road rage

Olin Hiivatilla sunnuntaiautoilemassa kohti porukoiden kartanoa. Ajelin nätisti liikennesääntöjen mukaan ja nopeudetkin olivat maltillisia. Lukaaliin ajetaan kavennettua pihakatua pitkin ja sen keskellä on ohituspaikka, mikäli sattuu autot kohtaamaan.



















Kappas mun tuurilla sieltä oli juuri tulossa auto isolle tielle. Pysähdyin risteykseen ja vilkku päälle vasemmalle. Tytytydy Kaija Koo soi juuri radiossa. Oon pitänyt kaiken takana kuvitellen ettei huomenna edessä oo se kaikki ihan samana. TÖÖÖÖÖT. Kesken Kaijan. Katse peiliin  Siellä nuori herra Aasi kärsimättömänä antai mulle ja hiivatille äänimerkkiä. TÖÖÖT TÖÖÖT. Okei asia kävi selväksi, haluat mennä. Mä en voi kääntyä, kun muuten tukin muiden tien. Siis odotellaan yhdessä.



















Mitä tekee Aasi? Lähtee ohi, hidastaa vierelle ja katsoo mua kuin oisin historian suurimpia vajakkeja. PRKL STNA. Kiehahti. Keskari pystyyn ja TÖÖÖÖT takaisin.

Aasi ajaa mun eteen samalla, kun pihakadun auto pujahtaa pois toiseen suuntaan isoa tietä. Mä en jaksa alkaa painia. Siispä kaasua ja kartanon pihalle. Auto parkkiin ja TÖÖÖT. Herra Aasi seurannut meitä. Kivaa.

Sitten alkaa molotus. "VTTU KENELLE VTTU näytät sitä keskaria?!?!!?". Mä heitän takaisin, että mitäs oot tuollainen aasi. Opettelisit ajamaan ja ottamaan muutkin huomioon liikenteessä. Vittua tuli takaisin ja lisää molotusta. Taisi poika ottaa tuon rasismina, koska lienee kokenut moista ennenkin. Mua ei todellakaan kiinnostanut, että oliko käynyt syntymässä Aasiassa vai Halisissa. Samalla Nipsu huutaa narun päässä, koska joku vieras puhuu Isille. Todellakaan kellään ei ole oikeutta höpötellä saati huutaa. Oiskohan tullut oikeen painit, mikäli koira ei oisi ollut kiukkuinen. Hmm kreikkalais-roomalaista aasialaisella vivahteella tai oikein kung fu -otteita.

Naapurinsetäkin tuli komentamaan Aasia, että oleppas nyt siinä. Lapsia pihalla ja moista kielenkäyttöä. Totesin, että mun osalta asia on käsitelty. Toivotin onnea autokouluun ja hyvät päivänjatkot.
Rajansa huonolla käytöksellä. Omakin keskisormi oli turhaa ja pelleä, kun noin provosoiduin. Harvemmin tulee edes tööttäiltyä ja nyt löysin jostain munat puolustaa omaa egoani. Paremmin ensi kerralla ja onnea autokouluun.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti