tiistai 11. marraskuuta 2014

Heppatyttöpojan paluu

Heti alkuun paljastan, että oon taas tänään menossa tallille. Tällä kertaa Nipsu tulee mukaan haukkumaan heposia ja totuttelemaan maalaisilmaan.

Siinä todisteita mun toisesta heppaharrastuksesta. Olin eilen raveissa ensimmäistä kertaa ikinä. Voi pojat ja tytöt miten viihtyisää se oli! Oli kaikkea mitä odotinkin: pelihimoa, lihistä kahdella nakilla, hevonpaskaa ja jopa stereotypiamustalaisia. Aika surkea keli joka paikkaan tunkevine sateineen ja silti ei ollut hetkeäkään tylsää.
 
Tuolla Metsämäessä oli eilen joku nostalgiailta, jossa esiteltiin vanhoja ravihevosia, ohjastajia ja menneitä sankaritekoja. Oli kuvia, lehtijuttuja, kuulutuksia ja missasin varmaan paljonkin juttuja. Mulle kaikki nykyinenkin oli tarpeeksi jännää ja uutta.

Mun ensimmäinen totolappu johonkin 15 vuoteen. Eka paikan päällä laitettu ainakin. Ja tietysti toi nro 4 Sidar laukkasi heti lähdössä :D Jotenkin myös koukuttavaa, kun voittamisen mahdollisuus oli koko ajan niiiiiiin lähellä. Pienet, maltilliset panokset ja etukäteen luetut tipsit estivät koko pelikassan hupenemisen ja taisin jäädä tappiolle suunnilleen sisäänpääsylipun ja lihiksen hinnan verran. Silti se tunne oli huikea, kun sai käsiin énsimmäisen Maksettu voitto -kuitin! Ai että! Todellakin tästä tuli sellainen harrastus, että menen toistekkin. Joskus jopa kolmannenkin kerran.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti