perjantai 24. lokakuuta 2014

Saksalainen volyymisiika

Höpötellääs vähän reenaamisesta, kun mulla on taas uutta tuulta purjeissa. Mun personal trainer sai hajua uudesta muoti-ilmiöstä, joka on oikeastaan vanha ja hyväksi koettu tapa lisätä lihaa mieheen. Pitäisi kai läsänkin palaa samalla, jos vain viitsii syödä riittävänä oikein ja muistaa levätä, kun ohjelmassa lukee lepo.

Kyseessä on volyymiharjoittelu, joka on kehitetty jossainpäin Saksanmaata. Isot kehittät liikkeet tehdään 10 x 10 -systeemillä eli 10 toistoa 10 kertaa ja palautumisaika välissä pidetään minuutissa. Painot noin 60 - 70 % maksimipainoista. Mulla ainakin alkuun lähempänä kuuttakymppiä. Kymppisarjojen jälkeen tehdään muutama tukiliike 3 x 12 -systeemillä.

Oon nyt tehnyt kerran päivän 1 ja 2. Niistä lisää alempana. Oikeaa tekniikkaa tämä huutaa! Sata kyykkyä selkä notkolla ja seuraava viikko menee lasaretissa. Jos siis tekniikka pettää tai painot ovat liian kovat, niin älä revi väkisin. Lepoa vaan ja seuraava 10 uudella yrityksellä.



















Päivä 1:
Leuanveto 10 x 10
Penkki käsipainoilla 10 x 10
Ylätalja 3 x 8-12
Rintalihakset ristikkäistaljassa 3 x 8-12
Jalkojennostot roikunnassa 3 x max

Päivä 2:
Takakyykky 10 x 10
Maastaveto suorin jaloin 10 x 10
Askelkyykky 3 x 8-12
Vatsarutistus 100 ASAP

Päivä 3 Lepoa

Päivä 4:
Dippi 10 x 10
Pystypunnerrus käsipainot 10 x 10
Ojentajat taljassa 3 x 8-12
Vipunostot 3 x 8-12
Kiertovatsat lisäpainolla 3 x max

Päivä 5 Lepoa

Sitten vaan uusi kierros noin kuuden viikon ajan. Treenejä on paljon, mutta ainakin mulla päivä 1 ja 2 suijui noin tuntiin lämmittelyineen. Lihakset ja paikat on ollut aivan rikki. Oon aiemminkin reenannut jalkoja kovaa, mutta vasta tän ohjelman myötä on tullut sellaset discojalkojen tärintä. Nyt tekemään päivän 3 settiä. Adios!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti